Min första spruta!

Då har jag varit hos endokrinmottagningen och träffat min läkare. En lite udda typ, absolut inte otrevlig eller så men ja svårt att föklara. Jag kommer ha livslång kontakt med endokrinmottagningen. Jag kommer att behöva ta testosteron resten av mitt liv. :) 
 
Helt sjukt att jag Ä N T L I G E N fått min första spruta! E så fantastiskt jävla lycklig!! Helt underbart!!! :D :D :D Så många timmar framför datorn och tittat på andra transkillars bloggar. Funderat hur kommer det kännas, hur kommer den dagen kännas för mig. NU är den äntligen här!! :)
Samtidigt svårt att ta in att det är äntligen dax, dax för ta nästa steg in i utredningen. Dax att äntligen börja korrigera vissa grejer på/med kroppen så att det bättre stämmer överens med hur kan känner och ser på mig själv! 
Jag har idag gått runt med små fånigt leende på läpparna och känner att allt e så jävla bra. :) 
 
Det är fredag den 13 juni 2014 och det är första dagen på min transiton. Woohoo! En spruta i rumpan vart 10:e vecka för evigt! Haha!! Fast nästa spruta får jag om sex veckor och sedan resterande vart 10:e vecka!! 
 
Man får hämta ut testot från apoteket, en ampull/uttag och sedan gå till sin vårdcentral där en distriktssköterska ger sprutan. Helt fantastisk trevlig snäll sköterska. Fick bra kontakt och ska fortsätta att gå hon henne. Det kändes absolut inget, lite öm nu efteråt. Det är en trögflytande vätska som ska sprutas in låååångsamt, så det tar ett par minuter att få sprutan. 
 
I övrigt pratade jag läkaren om effekterna av testosteron, vad jag kan förvänta mig av behandlingen. Det finns två olika sätt att ta testosteron, finns i gel form som smörjs på en gång/dag. Men det känns krångligare om mer tidskrävande för mig så jag valde då att ta testo i sprutform. 
 
Innan läkarbesöket hade jag tagit en MASSA prover (allt var bra) vilket jag kommer regelbundet fortsätta med. Nästa gång jag ska träffa min läkare är om ett halv år och då hunnit med tre sprutor. :) 
 
Jag kommer självklart att fortsätta att dokumentera om min fortsatta utredning och framför allt mina förändringar på testo. Jag kommer skriva och ta bilder, hur ofta är beroende av min förändringar. 
 
Jag kommer att göra en videoblogg varje månad men kommer inte att lägga ut det här på nätet. Utan det är framför allt för min egen skull se/höra förändringarna. Av videobloggen kommer jag att sen göra ett ettårs- montage som jag kommer att lägga ut på nätet. :) 
 
Jag kan inte beskriva hur fantastiskt bra och skönt det känns att få påbörja min hormonbehandling!!! :) 
 
Ha en fortsatt trevlig dag för det tänker jag ha!! Njut!! :D