Nytt petsonnr och ny acne medicin!

KAOS!!!! Hade skrivit klart ett nytt inlägg men hann inte posta den för jag skulle iväg på ett läkarbesök. Hade läkarbesöket inbokat på mitt nya personnr (vilket ni kan läsa vidare om inlägget) men jag har frikort på läkarbesök på det gamla personnr. Sedan tycker jag själv att det är ganska bra om mina gamla journaler kopplas till det nya personnr, det finns dock en nackdel är att mitt nya personnr blir oxå stämplat med min ts diagnos. Men samtidigt allt de andra runt omkring som kanske vore bra att veta om mig inom sjukvården är väl bra att läkarna kan se. Av den anledningen vill jag koppla mina journaler.
 
MEN hen i kassa är en riktigt j**la BITCH!!! 😡 Absolut ingen hbtq kunskaper i huvudtaget och hen är inte det minsta trevlig!!!! Att hen kan sitta där är dag ut och dag in är helt sjukt. Hörde hen beklaga sig till en person att hon får så ont i fingret av att trycka på knappen som plingar fram nästa nr, alltså när man tar en nr lapp. Herregud alltså!! Men iaf hen kund absolut inte hjälpa mig och hen visst inte alls hur man gör något med att koppa journalen eller se till att frikortet skrevs ut på mitt nya personnr!! Suck!!!
 
Läkaren som jag träffade fixade ändå så att mina journaler kopplades ihop eller kommer att göras. Läkaren fixade oxå att frikortet gällde med mitt nya personnr. Glad för det. Herregud det är 2015 och våra j**la byråkratiska skit myndigheter och deras datasystem som ingen kan hantera eller utföra uppgifter för personer som inte är inom deras j**la heteronormativa datasystem. Skaffa könsneutrala personnr!!!!
 
KAOS!!!
 
Jag har fått mina nya sista siffror. :D Känns konstigt, ska faktiskt använda dem idag för första gången. (Haha låter som jag typ köpt nya skor eller något) Jag ska ringa vårdcentralen och boka läkartid så då behöver man uppge personnr. Nu gäller de att lära dig dem bara! 😁 MEN nu börjar allt de krångliga, byta personnr överallt!!
 
Jag har kontaktat en familjejurist som hbtq kompetens som jag ska prata med på fredag. Hen ska hjälpa mig med allt de juridiska kring barnen. Jag hoppas verkligen att de går smidigt och inte allt för mycket krångel och motstånd på vägen.
 
En lustig grej som hände tidigare i veckan innan jag hade fått mitt nya personnr. Jag var på apoteket och skulle hämta ut medicin, vilket gick bra men när apotekaren frågade om jag var medlem hos dem gick de inte helt plötsligt detta pga att någon dag tidigare hade jag nämligen fått bekräftelse från skatteverket att dem mottagit socialstyrelsen besked om ändrad könstillhörighet och att jag ska få nya personuppgifter. I samband med detta har jag möjligheten att välja om jag vill sekretess markera mina gamla sista siffror, vilket jag valt att göra. Detta meddelade jag skatteverket i fredags förra veckan och på tisdagen hade sekretessmarkeringen gått igenom. Helt galet fort gick det och ingen information har jag fått från skatteverket heller.
I Tisdags ringde jag skatteverket och hen skulle återkomma samma dag kl 1500, nu är det Torsdag kl 0900 och hen har fortfarande inte ringt. Men jag väntar med att ringa till skatteverket tills jag pratat med juristen.
 
De har inte riktigt gått in för mig att nu står det på pappret att jag är MAN!!! De är helt sjukt, nu är dagen äntligen här efter så många års väntan. Vilken oxå betyder att jag får börja med underlivskirurgin. :D Väntar på remisser nu. 😉
 
Jag har börjat med en ny acne medicin, Isotretionin 2care4. En kapsel/dag. Av medicinen kommer jag bli super torr i hyn så jag har även köpt en (dyr var den🙈) återfukningskräm som jag smörjer i ansiktet varje morgon o kväll, samtidigt köpte jag en rengöringskräm som jag tvättar ansiktet med innan jag tar på mig krämen. (Lägger ut bilder på tuberna) Nu håller jag alla tummar och tår att denna medicin hjälper och att acnen försvinner forever!!!!
 
 
Jag kommer att ta denna medicin i ett år och var 6:e vecka har jag återbesök hos min hudläkare. Här är bilder på hur det ser nu ut i ansiktet. Har för tillfället inga bilder på ryggen men ska fixa de oxå vid tillfälle.