1 dag-post op!

Hej alla!!
Glömt att uppdatera via bloggen oxå, har uppdaterat via mitt insta konto (sök på ftmzack om ni vill följa mig där). Men här kommer inläggen lag missat och läga upp här.

Tack för alla fantastiska meddelanden som trillar in via, mess, messenger, fb och insta mm. De värmer gott och mycket upplyftande. Känner mig relativt pigg och har inte så ont, det är hanterbart!

Allt har gått bra, operationen tog 5 timmar och gick bra. Läkarna är väldigt nöjda. Sedan operationen varit klar har jag sjuksköterskor som kommer och kollar till snoppen en gång i timmen. Så mycket sömn blir det inte, just nu. Alla är fantastiskt trevliga och mysiga. Jag känner när de pillar på snoppen, de e helt sjukt. Såg den för första gången imorse, började nästan böla. Glädje tårar alltså!!

De jobbigaste är att ligga i sängen och inte gå upp och röra sig. Igår fick jag bara ligga raklång i sängen, idag får jag iaf halv sitta upp. Fick sätta mig på sängkanten imorse oxå. 😳 Tog en kvart o ändra ställning. Haha!! Känner mig fruktansvärt svag i benet där de tagit huden. Gör ont när jag rör de.

Blir sängliggandes minst i tre dagar, då snoppen måste vara väl skyddad och inte i hängande läge. Delar rum med en annan person vilket känns lite jobbigt att hela tiden ta hänsyn till någon annan som är sjuk. Jag fick den "sämre" platsen utan fönster. Vill kunna se ut, soligt e de oxå idag!!

Ännu en gång ett stort tack för allt stöd och fina meddelanden, värmer gott. Håller modet uppe!!

De här inlägget innehåller mest bara fakta men jag kommer att skriva ett inlägg om den mentala biten lite senare när jag orkar. Det här är verkligen en omtumlande resa. Men jag är väldigt glad just nu.

Ha de gott!
Kram på er!!