1 dag post-op fallo steg 3

(null)

(null)

(null)

(null)

Observera mina otroligt snygga landstinget kallingar!! 😂😂 Otroligt fula men ack så sköna! 😂😂 Hoppas ingen svimmade av eller mådde allt för dåligt av mina halv nakna bilder! 😅😅 Tänkte bara visa läger! 

Som ni kanske förstått så har jag kommit hem nu från KS! Har käkat lite mat första gången på två-tre dygn. Allt har gått bra, lite problem med att kissa. De har fått tappat mig en gång. Lite bättre nu men är så sjukt glad över att slippa katetern. 🎉😃👍

Blev som sagt kvar en natt på KS vilket var skönt. Igår var jag tvungen att ligga till sängs fick bara gå upp för att kissa. Fick ligga på ett eget rum med toaletten typ intill sängen så de var hur smidigt som helt. Fick oxå världens bästa sällskap i ett par timmar! 😃 
Sjuksköterskan som hade "hand om mig" måste varit ny på jobbet för hon var så sjukt nervös. Nattsköterskan som byte av kom ihåg mig från när jag låg inne sist. Otroligt ändå så många människor de träffar hela tiden.  

Är även idag sparsam med att vara uppe och gå men det känns okej när jag gör det. Har inte speciellt ont, tar bara alvedon och ipren som smärtlindring. Så det är riktigt soft. 

Tänkte berätta vad läkarna gjorde under operationen. De började med att sy fast erektionsstaven i blygdbenet. Så nu kommer  jag kunna ha penetrerad sex. Senaste året har den bara hängt där mellan benen! 😜 Läkarna har även minskat lite på omkretsen på själva penisen. 

De har oxå bildat ett ollon, först skar de ut lite hud för att få en "grop" för att sedan ta lite hud från samma ben dem tagit förut för och skapa en "kant" som bildar ett ollon. Svårt att förklara. Hoppas ni fattar något. Har själv inte sett resultatet. 

Sedan fick jag två testiklar in opererande i de yttre blygdläpparna som bildar pungen. 

Jag har inte förlängt urinröret, utan kissar som vanligt, som jag alltid gjort. 

När jag kom ner på rummet och fick se en del av resultatet blev jag lite besviken. Svårt att förklara för de e så mycket känslor kopplade till de här. Hade en bild i huvudet hur jag tänkte att de skulle se ut och bilden och resultatet matchade inte. Men jag måste ge kroppen tid att läka oxå. Allt är så laddat bara, mycket känslor kopplade till operationen. Både kropp och huvudet måste få tid o läka. :) Återkommer med ett inlägg hur allt känns och så, de e så mycket i huvudet just nu så jag vet knappt själv hur jag känner och tänker. 

Har en återbesökstid på måndag till KS för omläggning. Ska bli spännande att se vad som finns under omläggningen. De värsta e att jag inte får inte duscha fram till måndag! 😳🤪😳🤪 Men jag slipper kateter så jag borde överleva de. 😂😂 Raggar dusch och lite våtservetter. 

Är sjukskriven månaden ut! 

Tack för alla lyckönskningar och pep, de har hjälpt massor! ❤️