Fyra månader på Testo!

Tog min 3:e testo spruta igår, känns väldigt bra. :) Hoppas nu på att förändringarna fortsätter och att nya förändringar kommer synas snart. Men tills dess så tänkte jag skriva om mina förändringar den senaste månaden och tänkte börja med mitt urin. :s

Efter varje spruta luktar mitt urin som kattpiss de första 2-3 dagarna, sedan försvinner lukten. Känns som jag kissar ut all testo ur kroppen men självklart är det inte så.

Finnar
Nu börjar dem komma, tyvärr!! :(( De kommer smygandes och blir fler och fler finnar.
Får se om de ökar nu i samband med den nya dosen testo. Hoppas inte. Just nu har jag mestadels finnar i ansiktet men när jag var yngre hade jag massor av finnar på ryggen så jag håller tummarna att det inte blir så nu.

Hår
Jag har nämt mina håriga ben i tidigare inlägg (senaste inlägget, könsroller och felköning) men OMG vad jag har fått HÅRIGA BEN!! Får en chock varje gång jag ser ner på benen. :( Jag är långt ifrån bekväm med detta. Jag har sedan tonåren rakat benen tills nu helt plötsligt INTE göra de. Jag tycker att benen ser "smutsiga ut". Förstår att detta är en vanesak men just känns det inte okej.

Annars har jag inte märkt av att jag fått mer hår på andra delar av kroppen (denna månad). Har inte upplevt att jag tappat hår heller.

Rösten
Som jag skrev i tidigare inlägg (logopeden) så fortsätter rösten droppa. Har från och till "ont" i halsen och rösten bryter mer och mer. Låter fortfarande som jag svalt en tupp. Haha!

Humöret
Jag har den senaste tiden känt att mitt humör är mycket bättre! Tappar inte alls tålamodet lika lätt. :) MEN känner direkt av att mitt humör blivit instabilt nu när jag fått en ny dos testo. Svårt att beskriva hur jag upplever just detta men jag blir typ arg av ingenting eller irriterad. Detta gör mig fruktansvärt irriterande då jag trodde jag lämnat min berg-o-dal-bana period. Jag hoppas att de lägger sig snabbt och jag återgår till mitt harmoniska lugna jag. ;)

Trött/Deprimerad
Många frågar om jag känner mig deppig eller tröttare på testo. Jag känner mig absolut inte deppig men jag har svårt att svara på om jag känner mig tröttare. Då min yngsta son sover dåligt om nätterna så vet jag inte om tröttheten enbart beror på jobbiga nätter.

Brösten
De har blivit mer "säckiga" och mer "utsmetade" jag vet inte riktigt hur jag ska förklara vad jag menar. De är liksom mer "hängiga". Jag vet inte om kombon testo och binder har bidragit till att de blivit så. I somras använde jag bindern hela tiden, hade de på från tidig morgon till sena kvällar. Tillslut hade jag väldigt ont i brösten efter jag tagit av mig bindern. Vilket har gjort att jag inte använder binder lika mycket längre. Är inte riktigt bekväm med det men jag använder större och säckigare kläder. Längtar tills jag slipper detta bekymmer. Så här om dagen ringde jag till KS och frågade hur lång väntetid är till operationen.

Fick som svar att de är sex månaders väntetid, så det innebär i December är det min tur. Det kanske blir så att tiden dras ut lite och operationen sker i början av nästa år. Min väntetid blir lite längre oxå p g a att jag vill ha en specifik kirurg på KS, han heter Hannes Sigurjonsson.

Det är en tid kvar tills operation men nu har jag iaf ett tidsperspektiv och det är så otroligt mycket lättare att hantera väntan nu när jag vet på ett ungefär.

Sjuksköterskan skrev även upp mig på en kort-varsel-lista, vilket innebär att dem kan ringa och fråga mig när som helst om jag kan komma in för operation. Men det är inget jag lägger energi och hopp på eftersom jag inte alls vet om detta inträffar. Bättre att ha målet inriktat på December/Januari. :)

Den sista saken jag tänkte nämna är när jag sist var hos min kurator bestämde vi att jag skulle komma på nästa möte i September. Men jag har inte varit där på möte, så jag antar att en kallelse till kuratorn kommer att trilla in i brevlådan när som helst.

Tror jag inte har så mycket mer och skriva om idag, hoppas att det varit till intresse. Bye! :)