Allmän uppdatering! Gott Nytt År!! 🎉


Bara en timme kvar på detta år, de har verkligen hänt mycket i år. Tänkte skriva årets sista inlägg när jag sitter här i soffan och zappar och då det inte finns ett skit på tven. Mitt äldsta barn somnade precis på soffan, barnet orkade inte längre (yngsta somnade strax efter nio). Har idag varit i badhuset och badat med kidsen. Båda var helt slut efter de. Vet inte varför vi inte gjort de tidigare nu när jag har opererat mig. De var en helt fantastisk känsla, slippa massa krångel i omklädningsrummet med blickar och kommentarer. Slippa ta på sig en binder och en rashguard. Nu var det bara hoppa i shortsen och bara smälta in och slippa alla orosmoment.
De här kommer vi göra massor i framtiden. Shit vad mycket ångest som flugit iväg sedan jag gjort mastektomin. Nu kunde jag slappna av helt och bara bada och ha skoj med kidsen.

Jag har kanske nämnt Detta i tidigare inlägg att jag slutat med min acne medicin. De slog mig igår kväll  hur mycket bättre jag mår nu när de gått typ 2 1/2 vecka sedan jag slutat med medicinen. Det är svårt att sätta fingret på exakt vad som känns bättre men det känns som jag är klar i huvudet, har ingen tryckande ångset känsla över mig. Bröst smärtorna är helt borta och blodtrycket är normalt!! Wooop woop!! Medicinen heter Idotretinoin och jag käkade den i ett par veckor. Inte heller blev det bättre med acnen utan jag blev bara snus torr i huden och fick alla de andra konstiga symtomen. Lägger ut en bild så får ni själva se "resultatet", alltså att de inte blev någon skillnad. Jag har en inbokad återbesöks tid hos min hudläkare den 22:a. Jag har inte varit där sedan jag började med medicinen pga ändrade tider och osv. Får se vad hudläkaren säger nästa gång vi ses.

 
 

Ska till gyn oxå i Januari, känns bra att gå vidare och få gå in i nästa skede, ta tag i nästa operationer så att jag snart kan känna mig hel. Hittade på youtube en transkille som genomgått sin första operationen (stage 1) till phallo för typ tre månader sedan. Väldigt intressant att börja följa, kunna lyssna på och se hans resultat, få tips och ta del av hans erfarenheter och tankar kring allt vad som gäller phallon. Gud vad jag längtar dit men samtidigt e jag jätte nervös, shit vad ONT jag kommer ha! 🙈 Jag kommer ihåg känsla efter min första operation hur "liten" jag kände mig. Hur sårbar jag var, smärtan var hanterbar (vilket jag blev förvånad över) och att jag inte hade några större problem med smärtan. Men jag var så beroende av andra runt om kring mig För att klara mig första tiden. Jag vet att jag har ganska hög smärtgräns men jag är nu bra mycket mer nervös inför phalon än jag var inför mastektomin. Men i slutändan är smärtan värt allt för att få phallon. Ska bara göra hystron först och inför den operationen är jag inte allt för nervös. Jag är mer nervös över gyn undersökningen inför op. 🙈

Så nu vill jag önska er alla Gott Nytt År!! 🍾💥 Hoppas 2016 blir allt ni önskar!