Allmän uppdatering, 1 år och 3 mån på Testo!

Det var ett tag sedan jag skrev här på bloggen. Jag har tänkt på det länge nu men jag har inte kommit för de först nu. 
 
Jag har för någon vecka sedan varit på läkarbesök hos min endon (hormonläkaren). Inför läkarbesöket, som vanligt hade jag tagit blodprover. Mitt testo värde låg då på 13 och det var EN HEL VECKA kvar till nästa spruta. 13 är väldigt lågt och tyvärr har jag ungefär legat där varje gång jag varit hos honom. Testo värdet ska ligga mellan 20-30 typ. Som jag tidigare skrivit har jag aldrig gillat honom, vi klickar inte alls. Jag har gång på gång påtalat till läkaren att jag inte mår bra ca: 2-3 innan jag ska ta min nästa spruta. Jag blir/känner min ofta irriterad, en rastlöshet i hela kroppen. Svårt att sitta still och koncentrera sig. Alltså så här känner jag min innan min spruta och så fort jag fått en ny spruta försvinner dessa känslor i från kroppen. 
 
Men nu ÄNTLIGEN har han lyssnat på mig och jag ska ta mina testo sprutor vart 8:e vecka istället för var 10:e. Woopidoo!! 👍
 
Jag hoppas att jag nu kommer må bättre och få en mer jämn harmoni i kroppen. Jag hoppas att jag kommer se ökade förändringar på kroppen nu när jag ökar dosen. T ex se förändringar down town, där det i princip hänt nada. :( 
 
Kan alltid hoppas på att min röst ska droppa lite till! 😁 Innan jag kom ut som trans blev jag många gånger tagen för kille. Jag blev glad för det innerst inne (något jag aldrig berättade för någon) men blev många ggr arg och frustrerad över det. I visa situationer som t ex att gå på offentliga toaletter och alltid få höra "ursäkta detta är damernas". Eller bli kallad för "mamma" i offentliga miljöer då vände sig folk så dem höll på vrida om nacken. Eller alltid bli frågad av andra barn om jag var kille eller tjej. 
För att komplittera dessa situationer så höjde jag läget på rösten för att låta extra tjejig. Få ljusare röst. Detta var egentligen inte medvetet utan de här har jag kommit på nu efteråt när jag börjat på testo. Eftersom jag gjort detta i så många år är jag omedveten van med att prata så. 
 
Min röst har självklart förändrats med testot men om jag skulle prata mer från "magen", använda mer luften och energin och verkligen prata ända från magen "blir" min röst mörkare. Jag har tonläget i mig men detta är en träningsfråga. Istället för att jag ska "strypa" rösten i halsen och få något ljusare röst. Rösten blir även knakigare när jag gör så. 
 
Det gäller bara att öva och öva. Därför har jag gått hos logopeden och gjort övningar för att lära mig prata "på riktigt" från "magen". Dessa övningar ska jag göra varje dag (lite si och så med de 🙈) och tillslut kommer jag att göra det automatisk. Det är absolut inga svåra övningar. Hoppas ni förstått lite vad jag menar, lite svårt att förklara detta så här på bloggen. 
 
Jag har även varit på läkarbesök på hudcentrum där jag går pga min acne. De mediciner jag ätit fram tills idag har inte hjälpt fullt ut. Det är väldigt svårt att smöra sig själv på ryggen som jag har fått göra. Därför ska jag få testa en ny medicin som jag kommer få äta i ett år. Men innan jag får börja med den nya medicinen måste jag gå och ta blodprover (göra imorgon). Man kan få något för höjda blodvärden pga medicinen så därför kommer jag var 6:e vecka ta nya blodprover och göra återbesök hos min läkare. Jag hoppas att denna medicin kommer att hjälpa så att all acnen i ansiktet försvinner. Känner mig som en fjortis just nu.  😩 
 
För en vecka sedan tog jag kort på hur resultatet blivit efter min senaste  revision från maston. Men inte fått upp dem på bloggen så därför har jag lagt till dem här nu. Är supernöjd!!
 
 
Sorry om den övre bilden är lite suddig, hittade inte originalbilden i datorn. Man ser tydligast på min högra sida att "hundörat" är borta. 
 
Jag tror inte jag har så mycket mer att tillägga för den här gången. Vi hörs! 
 
Må gott! 😃