Massa sjukhusbesök

Den här dagen har gått i sjukhusenstecken, varit på flertal läkarbesök idag. Började dagen med att ta prover inför läkarbesöket till endokrin nästa vecka. Sen bar det av till Huddinge Sjukhus. Hudding Sjukhus är sjukt stort och extrem tråkig byggnad både utan på och inuti. Skulle juh inte skada och måla de yttre, just saying. Var på mitt inskrivningssamtal idag, börjar få rutin på de här nu. 😜 Först träffade jag en sjuksköterska och går igenom allt det pratiska, som ta blodprov (hb:et), går igenom allmänna hälsotillståndet, vad man ska göra inför op hemma och när man ska vara där på op dagen osv. Sedan träffade jag en läkare, de var min läkare som gjorde hyston på mig. Jag diggar henne så mycket, fantastisk människa. Men det är inte hon som ska operera mig nu utan två andra läkare. Den här läkaren tog hand om allt pappersarbete idag. Vi pratade oxå om den op som hon gjorde på mig, alltså hyston. Hur jag mått efter op och om jag upplevt någon större skillnad efter op. Det finns en del som får stor smärta i livmodern när den får orgasm och många ggr efter op försvinner deras smärta efter hyston. Jag har inte upplevt dessa problem men läkaren funderar på dra igång en studie kring detta. Sedan fick jag vänta en halv timme eller så för att träffa den läkare som kommer att operera mig. Hon var på operation. Hon kommer att bli assisterad av en annan läkare som kommer upp från Göteborg. På Huddinge har dem inte gjort dessa operationer, alltså vaginektomin, tidigare men läkaren som kommer upp från Göteborg är erfaren. Glömde fråga om hur långe op tar 🙈 (skyller på att jag var extremt hungrig då jag inte ätit frukost. Visste inte om jag skulle vara fastande inför blodproverna) Men troligtvis får jag åka hem på kvällen, yeah! 👍 Annars får jag åka hem dagen efter. Jag har i över en vecka tagit vagiferm i vaginan varje dag för att få slemhinnorna lite mjukare då testosteronet kan torka ut slemhinnorna. Tyvärr får man en del flytningar av detta läkemedel... 😏 Men det är juh bara två veckor kvar. Det var en fördel inför denna op att jag fött barn tidigare men förstod aldrig varför det var till en fördel. Man kommer att sy ihop vaginan och ta bort slemhinnorna. Jag som inte kommer förlänga mitt urinrör kommer då inte behöva mina slemhinnor något mer. Man använder sig av dem då man förlänger urinröret. Jag har svårt att sätta fingret på mina känslor inför den här op. Det är något jag självklart jag vill göra men det är som hyston att jag kommer inte kunna se något synligt resultat. Självklart fattar jag att hålet kommer vara borta men eftersom jag aldrig använder mig av hålet kommer de inte bli någon större skillnad. Frågade hur stor smärtan kommer vara efter op men alla sa att hyston är ett större ingrepp och många har mer ont efter hyston. Det känns bra! 😃👍 Jag hade inga större problem efter hyston så jag hoppas att det blir så denna gång oxå. Jag behövde inte träffa narkosen idag. 👍 När jag var klar på Huddinge var det dax för nästa grej, en bokad telefontid med en sjuksköterska från plastiken på KS i Solna. Vi pratade ett bra tag om mitt ben. På riktigt det här som jag går igenom nu har varit 10 ggr jobbigare än själva op. Klådan och alla utslag gör mig tokig. Fått antihistamin av mamma, funkat till en  viss del. Kan inte tejpa längre, gör bara ont när jag tittar på tejpen. Så nu har jag en "strumpa" på benet som skyddar såret lite. Måste få till de med kompresser och jelonet men inte riktigt fått till de än. Ska till KS på torsdag, får vi se vad som händer då. Smörjer utslagen. Sedan har jag fått typ tre "finnar" på benet som jag klämt ut massa vit äckligt gegga, så nasty! 😳 Kan inte ligga på sidan för att det "gör ont". Så sjukt att dessa tre små prickar ställer till det så mycket. Hade t o m svårt att somna i natt pga av dem och så kliade det oxå. Jag hittade ingen skön ställning att sova i. Så nu i helgen har jag tyckt att det det mesta varit bajs, en del små glimtar har funnits dock. Så jobbigt med benet och så onödigt på något sätt. Håller humöret uppe för barnens skull men känner inte att mycket e på topp. Har gått tillbaka att bara gå i mjukisar funkar inte med jeans längre. Ska bli intressant och gå med mjukisar på jobbet imorgon. Förr jobbade jag i uniform och då spelade det ingen roll vad man kom i för kläder på morgonen för då bytte jag om men nu jobbar jag inne på kontoret. 😬 Sorry för den här långa uppsatsen hoppas ni överlevde och inte somnade halvvägs igenom. 
Må gott! 
#ftm #trans #thisiswhattranslookslike #transisbeautiful #femaletomale #phalloplasty #postop #recovery #vitaminT #transdude #queer #lgbtq #falloplastik #lowersurgery #transman #selfmademan